Wszyscy głodni, którym los naszej planety nie jest obojętny, mogą stanąć do walki z marnowaniem i wyrzucaniem jedzenia – dzięki Too Good To Go, warszawiacy uratowali ponad 40 000 posiłków. Paczki-niespodzianki z niesprzedanym danego dnia posiłkiem w bardzo atrakcyjnej cenie można zamówić z ponad 400 miejsc w Warszawie.

Od zasadzenia marchewki po podanie jej na stół – w produkcji żywności marnują się nie tylko same produkty, ale także mnóstwo wody, ziemi czy też ludzkiej pracy. Marnowane jedzenie odpowiada aż za 8% globalnej emisji gazów cieplarnianych, które, jak już powszechnie wiadomo, mają fatalny wpływ na planetę!

Wśród krajów Unii Europejskiej, gdzie działa Too Good To Go, Polska plasuje się na niechlubnym trzecim miejscu pod względem ilości marnowanej żywności – wyrzucamy 9 milionów ton rocznie, czyli 247 kg w roku na osobę! Mamy dokłądnie dekadę, aby ograniczyć marnowanie o połowę, realizując strategię zrównoważonego rozwoju. Nie ma więc lepszego momentu, aby zacząć ratować jedzenie z Too Good To Go.

Too Good To Go to wywodząca się z Danii aplikacja, dzięki której niesprzedana danego dnia żywność, zamiast lądować w koszu, staje się wspaniałym posiłkiem-niespodzianką. Sklepy i restauracje codziennie oferują świeże produkty, takie jak np. pieczywo, owoce, świeże kanapki, sałatki czy też dania lunchowe. Choć każde z miejsc stara się sprzedać wszystkie porcje czy sztuki, nie zawsze się to udaje. W ten sposób całkowicie świeże i dobre jedzenie może wylądować w koszu. Dzięki aplikacji Too Good To Go użytkownicy mają szanse uratować przez wyrzuceniem pełnowartościowe produkty czy posiłki kupując je w bardzo atrakcyjnych cenach!

Ten niewielki krok i zmiana myślenia człowieka może mieć wielki wpływ na planetę. Od początku działania firmy w Polsce, użytkownicy aplikacji Too Good To Go uratowali 45 000 posiłków, co odpowiada 112 500 kg mniej zmarnowanego CO2 w atmosferze. Liczba użytkowników przekracza już 100 tysięcy, a partnerskich miejsc jest już ponad 450. Świadczy to o ogromnej popularności aplikacji, dzięki której każdy z nas może pomóc naszej planecie. Wspólnie z Too Good To Go nie marnują takie marki jak Pizza Hut, Starbucks, North Fish, A. Blikle czy piekarnie Moxo i La Baguette.

W skali globalnej, misja firmy i jej społeczny wpływ zostały uhonorowane niedawno certyfikatem B Corp. Każda firma, która znajdzie się w gronie B Corps, jest zaliczana do globalnych liderów ruchu, w którym wykorzystuje się biznes do czynienia dobra i budowania bardziej zrównoważonej i inkluzyjnej gospodarki.

Naszą misją jest stworzenie świata, w którym nie wyrzuca się jedzenia. Ze wszystkich sposobów na niszczenie środowiska – wyrzucanie jedzenia chyba jest tym najgłupszym. W końcu, dlaczego pyszne i świeże jedzenie musi wylądować w koszu? Wierzymy, że rozwiązanie problemu marnowania jedzenia jest w zasięgu ręki. Nawet drobne działania mogą przynieść wielkie rezultaty, szczególnie jak pojawiają się takie narzędzia do walki z marnowaniem, jak Too Good To Go – powiedziała Karolina Woźniak, PR Manager Too Good To Go.

Globalną CEO jest Mette Lykke, która wcześniej współtworzyła Endomondo. Too Good To Go działa w 14 krajach i ma już ponad 19 milionów klientów. Dzięki aplikacji zostało uratowanych już ponad 29 milionów posiłków, co ograniczyło emisję o ponad 74 tys. ton CO2.

Misją Too Good To Go jest inspirowanie społeczeństwa i udostępnienie narzędzi do walki z marnowaniem jedzenia poprzez budowanie Ruchu Przeciw Marnowaniu Jedzenia, stworzonego, by wywrzeć wpływ na czterech płaszczyznach: Gospodarstw domowych, Przedsiębiorstw, Edukacji i Polityki.

Too Good To Go należy do grona B Corp, społeczności około 2600 certyfikowanych firm z różnych branż, stawiających pozytywny wpływ na świat ponad zyski. W tym gronie znajdują się takie znane marki jak Patagonia, Ben & Jerry’s czy Alpro. Obecnie certyfikat B Corp posiada tylko 500 firm w Europie.

Darmową aplikację można ściągnąć w Google Play i AppStore. Zapraszamy do śledzenia Too Good To Go w Social Mediach:

Facebook

Instagram

Twitter

YouTube