Epidemia koronawirusa, z którą przyszło nam się mierzyć, znacząco wpłynęła na świat mody. Nie tylko ograniczenie handlu, ale również odwołanie wielu imprez targowych przyczyniło się do utraty źródeł dochodów polskich projektantów. Nie od dziś wiadomo, że świadome zakupy bazują na emocjach, historii, która kryje się za ubraniem… tymi cechami o wiele trudniej podzielić się z klientem w sieci. 

Właśnie dlatego postanowiliśmy pomóc polskim projektantom i tworząc kampanię społeczną połączyliśmy ich przez internet. Wspólnie, bez wychodzenia z domu, stworzyliśmy niezwykły film, który ma na celu promocję zakupów u naszych rodzimych twórców. Wzięli w nim udział zarówno znani jak i młodzi, dopiero rozwijający się twórcy m.in. Lidia Kalita, Angelika Józefczyk i Ismena Warszawska. Pokażmy im, że wciąż kochamy Polską modę, udowodnijmy, że mają dla kogo tworzyć i nie pozwólmy na marnowanie ich talentu. – komentuje zespół Overview, pomysłodawcy akcji.

Zakupy w galeriach handlowych otwartych od 4 maja wiążą się z wieloma ograniczeniami, odwołano wiele imprez i targów mody, na ich powrót czeka wielu pasjonatów mody. Zwłaszcza te ostatnie pozwalają poznać autorskie kolekcje polskich projektantów i niestety, zapewne jako jedne z ostatnich powrócą do naszej rzeczywistości.

W momencie, kiedy większość z nas pozostaje w domach, pracuje lub uczy się zdalnie, mniejszą wagę przykładamy do codziennych stylizacji. W tym trudnym czasie nie powinniśmy jednak rezygnować z przyjemności, przecież nawet w domu możemy być modni! Przy okazji możemy wesprzeć polskich twórców, którzy z powodu pandemii byli zmuszeni do zamknięcia swoich butików, czy odwołania udziału w wielu imprezach modowych. Jesteśmy dumni z polskich marek i projektantów. Zachwyca nas ich nieszablonowe myślenie, kroje, wzory, czy unikatowość kolekcji. Nie możemy pozwolić na marnowanie się ich talentu. Do wsparcia polskiej mody i zakupów online zachęcają pomysłodawcy wydarzenia Overview, organizowanego cyklicznie na Mysiej 3 w Warszawie.

Impreza łączy projektantów z całej Polski i pozwala im pokazać kolekcje podczas pokazów mody oraz w strefie showroomowej. Pomimo tego, że trzecia edycja została przeniesiona na październik, Overview postanowiło połączyć twórców już teraz. We wspólnym filmie artyści zachęcają do zakupów u polskich projektantów online. Do udziału w nim zaproszono m.in. Lidię Kalitę, założycielkę marki SIMPLE, która od kilku lat tworzy pod własnym nazwiskiem, Angelikę Józefczyk czy Ismenę Warszawską. Wszyscy zgodnie podkreślają, że warto wspierać rodzimych twórców.